Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2012 13:25 - СРАМ МЕ Е, АПОСТОЛЕ!
Автор: devnenetz Категория: Поезия   
Прочетен: 6263 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 19.02.2012 13:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

СРАМ МЕ Е,

                 АПОСТОЛЕ!

  


Дяконе,

Бесилото

сънувах

в захлас,

г"а

в съня ми

ти почука

снощи

в късен

час.

 

От леглото

скочих

с ряз:

посрещнах те,

прегърнах те,

целунах те,

поканих те

в дома си

аз!

Говорихме

си дълго

с тебе.

Срамувам се

от себе си,

Апостоле!

Тъй

започнах аз…

Не сме

народ добър,

нали?

Главите ни

наведени

са пак.

Скарани сме

много,

(ама много!)

помежду си.

Вождовете ни –

без брой!

Без чет!...

Нямахме

със тях

късмет…

Ех,

нямаме

със

тях

късмет!

 

Разбрал си,

знам:

веч

нямаме

Султан.

Без фес…

имаме

наместник

днес!

 

България –

с половин снага!

България –

в плен

на

българе-

убийци!

И

кръвопийци!

 

Младите –

немили,

клети,

недраги -

далеч,

на гурбет

по целия

свет!...

Милиони

бедни,

гладни,

болни!

Отчаяни

българе…

Апостоле!!!

 

Тефтер

разгръщаш.

Дириш

прапрадядовата

къща.

Знам:

с много плам

в оназ

пракъща

тук

прадядо

силно

те прегръщал;

с него комитет

сте основали

и за българско

мечтали…

 

Апостоле,

българ’те

онез

ги няма

вече

днес…

Напусто

дириш

по села

и паланки,

по баири

и чукари

верни

стари

твои

другари.

 

Дяконе!

Днес

„Апостоли”

много…

Днес,
където и
да минеш,
"Апостоли"

с лопата

да ги

ринеш…

 

Дяконе!

Пасувам.

Гладувам.

Псувам.

Гласувам…

Срам ме е за мен!

Срам ме е за всичко!

Срам ме е за всички!

Недостойни сме

за твоята мечта!

И за твоята борба!

И за твоята душа!

И за твоята сълза!

Не плачи за нас,

Апостоле!

 

Ти искаш

пак

комитет

да основем,

народ

да поведем.

 

Готов съм!

Но кой?

Кой

ще поеме

по твой’те

дири

Бати

Дядо

Василе?…

 

От време оно

все чакаме

от някой

друг

свобода.

А, ти…

ти искаше

… сами

да се

направим

свободни!

Сгрешил ли си

с нас?

Дяконе…

Пешман ли си

с нас?!...

Господи наш…

Неповторими,

Безгробни!

Непрежалими

АПОСТОЛЕ!!!???....

 

* 19. 02. 2005

За голямо съжаление, държавата ми България продължава
да се свлича все по-надолу и по-надолу!...

Д о к о г а  Н А Р О Д Е ???!!!...

** 19. 02. 2012

 

Гр. Варна, инж. Драгия Драгиев

 

 

 

 

 

 




Гласувай:
7



1. vedrina - !!!
18.02.2012 13:43
Оригинален монолог...!!!
цитирай
2. samvoin - Браво! Подписвам се под самоо...
18.02.2012 16:26
Браво!
Подписвам се под самоосъдителните думи.
цитирай
3. tota - Поздрави!
18.02.2012 17:37
"За голямо съжаление, държавата ми България продължава
да се свлича все по-надолу и по-надолу!...

Докога НАРОДЕ???!!!..."

Ще ни завладеят само с подмяна на населението...
Къде си, Апостоле?
цитирай
4. devnenetz - bulgarialand - Спи, Дяконе! Не се ...
19.02.2012 12:32
bulgarialand - Спи, Дяконе! Не се събуждай!
18.02 23:09 Спи, Дяконе! Не се събуждай!

Остани в незнайния си гроб!
Добре си ти... От там не виждаш
съдбата на достойния ни род.

Не виждаш майките,които днес не раждат.
Стариците край кофите за смет.
Бащите със джобове празни,
в ръцете с куфари и здравец за късмет.

Децата ни са вече на изчезване.
Селата мъртви. Пусти градове.
Строим хотели, паркинги, гаражи...
Край просяка минава БееМВе.

На "пътя към Европа" се продават
в ръцете с кукли малките моми.
Те детството си в сънища сънуват.
Стаена скръб в очите им гори.

Спи, Дяконе! Не се събуждай!
Добре си там под тази черна пръст.
Завиждам ти за туй, че не дочака
мечтите си, разпънати на кръст.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: devnenetz
Категория: История
Прочетен: 1194086
Постинги: 528
Коментари: 339
Гласове: 1259
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031