2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 294 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.10.2021 06:48
Пристъпвам (с голяма надежда) към този много важен предпоследен файл от моята огромна разработка „ДЕВНЕНСКИ ИЗВОРИ ЗА ЕВРОПЕЙСКА И БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ (ДИЕБИ)“. Знам, сигурен съм, че съм допуснал в нея хиляди грешки. Включените материали са огромни по обем, но те могат много лесно да бъдат изчистени и научно подредени, усъвършенствани, или отчасти отново разработени от други последователи. Важното е идеята за търсене на друг вариант за местоположението на Аспаруховата столица на България да не бъде отмината и този път с „научно“, но кухо високомерие. В моята разработка има крайно стресиращи и предизвикателни, но много полезни попадения. В нея има повече от 100 тревожни, но здравословни за историческата ни наука сигнала, които не просто говорят, а направо крещят за проверка, за корекция на българската ни историческа концепция; за признаване и за изправяне на една грешка. Ние българите имаме много грешки, но една от тях е много особена, много голяма и много болезнена. Тя е в темелите, в основата на нашата официална история! Макар че досега беше фатална, все пак тя е поправима. Ако се убедим, че всички вкупом сме съгрешили, нищо няма да ни попречи и вкупом да се поправим. И това трябва, и може да стане много, ама много бързо.
Както е видно от предишните текстове, в моята разработка се появиха, появяват се и ще се появяват все по-нови и нови доказателства за ролята на Девня в най-решителния и проблематичен период от установяването на Аспаруховите българи в поддунавието. Сигурен съм, че един ден, когато се включи мощната българска армия от учени, но най-вече краеведи и български патриоти, за фантастично кратък срок ще бъде натрупана планина от доказателства за това, че Аспаруховата столица е била не някъде другаде, а в Девня.
АННА КОМНИНА (ПОТОМСТВЕНАТА БЪЛГАРКА И ВИЗАНТИЙСКА КНЯГИ-НЯ) ПИШЕ ЗА ДЕВНЕНСКИЯ ЦАРСКИ ДВОРЕЦ И ЗА ПОМАЗВАНЕТО НА ЦАР СИМЕОН. ПИШЕ ЗА ЦАРЕТЕ НА БЪЛГАРИЯ И ЗА ТЕХНИЯ ВОДЕН (МОКЪР, ИЗВОРЕН), ЗНАМЕНИТ, ПРИСЛАВЕН, БЛЕСТЯЩ И КРЪСТОВИЩЕН МЕГАПОЛИС – ДЕВНЕНСКИЯ!
„А̀нна Ко̀мнина (на гр. ез.: Άννα Κομνηνή, Anna Komnēnē, Anna Komnena) е византийска принцеса, писател и историк. Тя е родена на 1 декември 1083 г. във Великия дворец (починала през 1153 год. в гр. Константинопол). Тя е дъщеря на византийския император Алексий I и Ирина Дукина (Ирина Дукина е дъщеря на Андроник Дука и Мария Българска (внучката на българския цар Иван Владислав от династията Комитопули).“ От Уикипедия.
Не съм сигурен дали съм прав прав, но Анна Комнина би могла да бъде считана и за потомствена българска княгиня (принцеса). Знае се, че тя е оставила „железни“ писмени твърдения за τὴν Πλίσκοβαν (= Плаващ, Воден); за Преславското (Девненското) помазване на цар Симеон в Девненския замък „Помазание Симеоново“; за „Потоците“/“Изворите“ при град Велика Прислава Девня; за българските царе, за кръвната им връзка с юдаизма и за други недостатъчно проучени тънкости от българската ни история. Твърди се, че с написването на своята 15-томна "Алексиада" Анна Комнина се явява първата известна европейска жена-историк.
В интернет и в Уикипедия има обширни крайно интересни публикации не само за Анна, а и за нейния род. По тази причина тук ще бъда съвсем кратък .
1. „Цар Йоан Владислав (1015 – 1018 год.) е син на Арон и племенник на Самуил, Йоан Владислав е единственият оцелял след нареждането на Самуил да бъде избито Ароновото семейство. Спасен е от братовчед си Гавраил Радомир (987 г.[2]). По внушение на византийския император Василий II се стреми да отстрани от престола Самуиловите наследници. През август 1015 г. става цар, след като (според Дуклянския презвитер[3][4]) убива Гавраил Радомир по време на лов. Според друго сведение, убива жената на Гавраил Радомир и ослепява сина му.[5] През 1016 г. убива и сръбския княз Йоан Владимир, васал и зет на цар Самуил.“
Цар Йоан Владислав (прапрадядо на Анна) е от т.н. род Комитопули. Той има син Траян Български.
2. Траян Български (прадядо на Анна) има дъщеря Мария Българска.
3. Мария Българска (баба на Анна) е женена за Андроник Дука, който е византийски съимператор (от 1068 до 1078 г.). Те имат дъщеря – Ирина Дукина.
4. Ирина Дукина (майка на Анна) е женена за византийския император Алексей I Комнин, който е управлявал над 37 години (от 1 април 1081 до 15 август 1118 год.).
5. Анна Комнина (1083 – 1153 год.) е дъщеря на Ирина Дукина и император Алексей I Комнин. Родена и израсла в прекрасни условия, тя била високо образована, решителна и далновидна византийска принцеса с българско потекло по майчина линия. Изучила и описала по разкази и документи военните походи на своя баща.
„Будучи первенцем императора, Анна Комнина сочла возможным добиваться права наследования престола в обход брата Иоанна (II), который хотя и являлся старшим сыном Алексея I, был моложе сестры на четыре года. В августе 1118 г. Анна при поддержке матери Ирины Дукены устроила заговор с целью передачи власти от умиравшего отца своему мужу через голову Иоанна II, официального преемника Алексея I, – но неудачно. Год спустя Анна Комнина вновь инициировала интригу, в результате которой намечалось убийство василевса Иоанна, однако в последний момент слабохарактерный Вриенний дезертировал и переворот опять провалился. Несмотря на тяжесть задуманного преступления, император не стал отвечать на него репрессиями: кесарь Никифор сохранил положение при дворе и до самой смерти входил в «ближний круг» Иоанна II. В то же время Анна с матерью и сестрами удалилась в монастырь Благодатной Богородицы на северо-западе Константинополя, где они жили в отдельных покоях, примыкавших к монастырю. Проведя остаток дней в стороне от «высшего общества», Комнина вела вполне светский образ жизни и приняла постриг лишь перед кончиной. Будучи одной из наиболее просвещенных людей эпохи, Анна Комнина организовала подле себя философский кружок, занятия которого она курировала и финансировала.
Авторству Анны Комниной принадлежит «Алексиада» – объемная панегирическая биография Алексея Комнина, охватывающая период с 1069 по 1118 гг. Написанная незадолго до смерти Анны, в царствование ее племянника Мануила I (после 1148 г.), «Алексиада» является продолжением «Исторических записок» – незавершенной работы мужа Комниной Никифора Вриенния.“( https://w.histrf.ru/articles/article/show/komnina_anna).
През 1087 година баща ѝ император Алексий I преминал през превзетия от войската му „Плискован“ (τὴν Πλίσκοβαν / Водния / Мокрия / Големия) град, посетил замъка, в който през 893 година бил помазан цар Симеон и след това се придвижил към Дръстър, където му предстояла тежка и неуспешна за него битка с печенегите.
Описвайки (по предоставени ѝ бойни документи) похода на баща си към Дръстър и водените там боеве, Анна Комнина волно или неволно е оставила за вечни времена няколко кратки, но много точни сведения сочещи територията на днешния град Девня. Тогава той е бил считан от висшето императорско военно командване (и не само от него) за най-голям, римски и български, царски, ограден (окръжен, крепостен), кръстопътен и „плувнал“ във вода град, който някога носел смесеното гръцко-българско име Велика Пристлава (μεγάλην Πρισϑλάβαν). Анна Комнина проявявала голям, но явно скрит интерес към историята на своя български род и на българите като цяло.
Тази наша именита сънародничка (по майчина линия) е написала и оставила споменатия огромен труд „Алексиада“. Учените ни го познават много добре, но по една „чиста случайност“ не са им стигнали знанията, не им е било съдено да го преведат вярно и да открият отлично, точно и конкретно описания Древен кръстопътен, мегаполисен Мокър (Воден) град, който днес наричаме Девня. А това е повлякло едно чудовищно отклоняване на българската история към Абоба и днес това „вековно загубено научно време“ представлява един непознат по своята трудност проблем от висша научна (православна и българска държавна) значимост. Да. Този проблем виси със страшна сила пред нашия народ и пред нашата държава. Той ще трябва да бъде решен с голяма убеденост, с мъжество и държавническа непоколебимост.
Започваме работа по двете кръвно интересуващи ни извадки от официалния превод на написаното от Анна Комнина в нейния безценен за България исторически труд „Алексиада“.