Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2018 11:26 - Нечестната българска икономика.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 338 Коментари: 0 Гласове:
0



 Когато безчестието вземе връх, чесността бива натикана в ъгъра.

Честна е пазарната икономика. Отиваш на пазара и си избираш стока. Никой не те кара насила да купуваш или да продаваш. Има честна сделка. Продавачите информират купувачите за стоката, доколкото това е регулирано със закон. Ако продавачът излъже, купувачът има право да се обърне към оторизирано лице, за да възтържествува справедливостта.


Няма икономика, която да е прокопсала, поощрявайки нечестните сделки.Всяко нещо си има цена и тя би следвало да се формира на база на свободни преговори и свободно решение от страна на съответните участници на пазара.


Ето ви една хубава статия, с анализ на проблемите на ЖП превозите - пътнически, товарни и инфраструктурата: https://www.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/bdj--dokoga-vse-taka-shte-ia-karame-263028/?utm_source=internal&utm_medium=article&utm_campaign=tag_box

Колкото повече растат субсидиите за превози на пътници, толкова повече намаляват превозените граждани. Държавата никога не е била в състояние ДА ОСИГУРИ ЕФЕКТИВНО УПРАВЛЕНИЕ НА СВОИТЕ ДРУЖЕСТВА, ПРОСТО ЗАЩОТО ТЕ НЕ "ИГРАЯТ" СВОБОДНО НА ПАЗАРА. ПОРЕДИЦА ОТ ПОЛИТИЧЕСКИ И СЛЕДСТВИЕ НА ТОВА, ЧИСТО НЕИКОНОМИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ, ДОВЕЖДАТ ЦЯЛАТА СИСТЕМА ДО ФАЛИТ. И ТО ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ СТАВА ДУМА ЗА МОНОПОЛ. НИТО НА ДЪРЖАВАТА, НИТО НА ФИРМИТЕ ОТ ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ, НЕ ИМ ПУКА ДАЛИ СА НА ЗАГУБА ИЛИ НЕ. А ЗАЩО НА ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ ДА ИМ ПУКА? СЕГА КРЕДИТОРИТЕ ПОСТЕПННО ЩЕ ВЗЕМАТ ЧАСТИ ОТ ИМУЩЕСТВАТА НА ТЕЗИ ФИРМИ, ДОКАТО НЕ ОСТАНЕ НИЩО ЗА ВЗЕМАНЕ. 

И СЕ ЧУДИШ, КАК ТАКА, ВСЯКА ГОДИНА ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ ПЛАЩАТ НА БДЖ И НА НКЖПИ, НАД ПОЛОВИН МИЛИАРД ЛЕВА СУБСИДИИ И РАБОТАТА ВСЕ НЕ ВЪРВИ И НЕ ВЪРВИ. НЯМА КАКВО ДА СЕ ЧУДИШ - ДЪРЖАВНОТО Е ТАКА.

КАКЪВ Е ИЗХОДЪТ ЛИ? ПУБЛИЧНО ЧАСТНО ПАРТНЬОРСТВО МЕЖДУ ДЪРЖАВАТА И ЧАСТЕН ОПЕРАТОР, КОЕТО ДА ИЗВЕДЕ ДРУЖЕСТВАТА НА ПЕЧАЛБА И ДА ПРЕУСТАНОВИ ПРАКТИКАТА, ДЪРЖАВАТА ДА ХАРЧИ ПАРИТЕ НИ ЗА ФАЛИРАЛИ ДРУЖЕСТВА. АЗ НЕ ПОЛЗВАМ ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ И МНОГО МИ ПУКА, ЗАЩО МОИТЕ ПАРИ ОТИВАТ ЗА НЕЩО, БЕЗ НИКОЙ ДА МЕ ПИТА И ОТ КОЕТО АЗ НЯМАМ НИКАКВА ЛИЧНА ПОЛЗА ОТ ТОВА. ОЩЕ ПОВЕЧЕ, ЧЕ ЧРЕЗ ДЪРЖАВНИЯ МОНОПОЛ В ТАЗИ СФЕРА СЕ СЪЗДАВА НЕЛОЯЛНА КОНКУРЕНЦИЯ В ОБЛАСТТА НА ПРЕВОЗИТЕ.

ДРУГИЯТ ВАРИАНТ Е - ПРОДАЙТЕ ВСИЧКО НА КИТАЙЦИТЕ. КАТО ГЛЕДАМ КАКЪВ Ж.П. ТРАНСПОРТ ИМАТ В КИТАЙ, НЯМАМ СЪМНЕНИЕ, ЧЕ ЩЕ ИСКАТ ДА НАПРАВЯТ СЪЩИЯТ И ТУК. ТОГАВА ВСИЧКО ЩЕ СИ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО. Ж.П ТРАНСПОРТЪТ НЕ Е ТРАНСПОРТ ЗА БЕДНИТЕ. ТОЗИ ТРАНСПОРТ ПО СВЕТА Е ПО-СКЪП ОТ ШОСЕЙНИЯ. САМО ТУК В БГ Е ОБРАТНОТО. КАКТО ОБИКНОВЕНО, ВИНАГИ СЛАГАМЕ КОНЯ СЛЕД КАРУЦАТА И ИСКАМЕ НЕЩАТА ДА ВЪРВЯТ.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3195406
Постинги: 6870
Коментари: 4296
Гласове: 2398
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031