Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2014 07:08 - (15) Моят превод на Търновския надпис на Омуртаговата колона
Автор: devnenetz Категория: История   
Прочетен: 999 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.07.2014 07:26


 - Продължение -

image

image 
681 год. … „Он (Испор) създа и Плюска град”…             Това е единственото апокрифно споменаване на нашия Плюска град.             Ето и едно твърдение на Владимир Бершадский „Булгары -Болгары”:

image
            Вземайки горното вредвид, можем да заключим, че по принцип авторът е много прав, но с едно съществено изключение – юдохристиянството сред българския елит и българския народ не е започнало в Х век, а далеч по-рано.             В моята по-обемна разработка аз доказвам, че Мойсей/Яхве/Тува/   Тоби/Тови/Лавас/Лабас/Мадар и др.п. означават Добър. Името „Добър” са носили Аспарух, Крум, Борис-Михаил, Симеон Велики и др. Това е една много голяма тема и признавам, че не е по силите ми. Като се върнем към Омуртаговата могила, като прочетем Самият Тува/Добрия е вътре, трябва много сериозно да се ориентираме, че не друг, а кан Крум/ Добрия е вътре в подземието на гробницата. Отново ще спомена предположението си, че вероятно е имало български канове, които са били женени за еврейки и някои от децата им са получавали имена като Мойсей, Яхве, Лавас, Добрия, Тува и т.н.              Нека отново се върнем към Могилата при гр. Черна вода в днешна Румъния. Там е главният интерес на настоящата разработка. Би било голям късмет и за мен лично, а и за България, ако наистина се окаже, че Омуртаговата могила и румънската „Tumulul de la Cernavoda № 3” са едно и също нещо. Знам, че вероятността за това е малка, но и че в никакъв случай не е за пренебрегване. По тази причина искам отново да се върнем към нея, да поразсъждаваме още малко и да приключим с разработката.             Ето как бихме могли да онагледим моята идея за омуртаговото обяснение за гробницата под тази на Антропоса:             Ако уважаемите читатели и най-вече, ако уважаемите български учени и ръководители, малко от малко възприемат моя превод и моята идея за логични, би трябвало да се проникне в дълбините на тази и без друго проучена и разровена вече Могила-гробница. Дано се постигне така нужният ни успех. Дано под съседните гробници край Черна вода (а и дълбоко под други Могили-гробници в България!) намерим погребения и на други български канове. Дано най-после оправим историята си и си изясним по категоричен начин откога Плиска е станала наша столица.               Като за заключение, като за решителен удар в затворената врата на българската история, си запазих нещо, което считам за още едно и може би най-важно „доказателство”. То е показано на следната фиг. 52:   image 
 
Фиг. 59 Инж. Др. Драгиев: Вер. Омуртагова могила. По румънски публикации в интернет, така е изглеждала най-важната част от вътрешността на древната гробница на Антропоса под Могилата „Tumulul de la Cernavoda № 3”,при гр. Черна вода в Румъния. Според мен в тази камера е бил погребан Антропосът. Вероятно в тази камера е влизал кан Омуртаг –„сценаристът” на погребалния ритуал и вер. пръв автор на Търновския текст. Вероятно в нейното подземие ни чака Голямата тайна – погребението на Висш/Върховен български държавник. Дано това мое предположение се окаже вярно! А вероятното е, че в тази, Омуртаговата могила е погребен кан Крум!... Или някой друг?...               Може и да греша, но този Антропос[1] е бил погребан далеч преди началото на новата ера, а нарисуваният византийски кръст „говори” за Византия!!! Тези две нарисувани дървета и този византийски кръст точно в средата между тях не са ли последния жокер на Омуртаг към нас!?...               Ако приемем, че нарисуваното вляво Дърво 1 символизира, Крепостта с пристанището на о-в Пъкуюл луй Соаре, а Дървото 3 вдясно – „Стария аул” на Омуртаг, то остава да допуснем, че с нарисувания и разперен симетрично! и точно в средата! им Византийски кръст 2 се постига фрапиращо съответствие с Търновския надпис! Да. Това е един символ, един знак към нас – посветените вече в истинския и логичен смисъл на Търновския надпис.             Не знам защо, но имам чувството, че тази „картина” е блестяща илюстрация на основното указание на Търновския надпис за „средността” на Омуртаговата могила. Смятам, че това фантастично съвпадение между моя превод на Търновския надпис и смисъла на тази рисунка може да е предвестник и поне 90 % -ова гаранция за нашия скорошен български успех.      Като че ли чрез тази рисунка Омуртаг или друг някой е искал да ни каже:         „Добре дошли! Най-после разчетохте Търновския надпис. Да. Това е средата!... Това е Могилата. Разберете се с Румъния и копайте под гробницата. Там долу е българската история. Тя Ви чака близо 1200 години! Желая на България само успех!.. И никога… никога не ни забравяйте!”   image 
 
Фиг. 60 Кан Омуртаг е направил много опити за каменно „документиране” и увековечаване на своето време и история. Не всички надписани плочи са намерени. Не всички са оцелели. Големият ни грях към него се състои в това, че не положихме достатъчно усилия да преведем правилно онова, което той е написал върху неговата неповторима по замисъл, изработка и послание – Омуртаговата колона!             Така стигнахме до най-трудния въпрос:   Ако в разглежданата Гробница не е погребан кан Крум, то в края на краищата кой друг може да е бил погребан в подземието на древната Могила-гробница (Tumulul de la Cernavoda № 3)?             Аз приемам с пълна увереност като първа и най-голяма вероятността в Омуртаговата могила да е погребан самият кан Крум, но този мой първи вариант ще доразвия в близкия край на тази разработка.             Искам по-напред да щрихирам някои други по-слабо възможни варианти за това историческо погребение. Според мен освен Крум съществуват най-малкото още четири други логични предположения за погребаната историческа личност: Енравота-Боян, княз български; Звиница – рано починалия среден син на Омуртаг, император Никифор I Геник; или пък да е бил препогребан кан Аспарух. Мисля, че и четирите варианта заслужават определено внимание:               а) Св.мчк. Енравота-Боян, княз български:             Известно е, че под силното влияние на византийския учен (военопленник) Кинам, Енравота-Боян е преминал в лоното на християнството и за измяна към българското езичество, или пък за заговор срещу своя брат кан Маламир, e бил убит по нареждане на последния.             Ето един кратък цитат от © Жития на светиите. Синодално издателство, София, 1991 година, под редакцията на Партений, епископ Левкийски и архимандрит д-р Атанасий (Бончев)”: „Като узнал това Маламир опитал да застави брат си да се откаже от „чуждия Бог”. Но князът решително заявил: Аз се гнуся от езическите идоли и почитам Христа, истинския Бог и никой не ще може да ме отлъчи от любовта ми към Христа! Тогава Маламир произнесъл над него смъртна присъда. Преди да бъде посечен, мъченикът произнесъл вдъхновена пророческа реч: Тази вяра, заради която аз сега умирам, ще се преумножи на българска земя. Напразно се надявате вие да я ограничите с моята смърт. Кръстният знак ще бъде на почит навсякъде, ще се издигат храмове на истинския Бог и чисти свещеници чисто ще служат на чистия Бог. А идолите и техните скверни жертвеници ще бъдат разорени така, като че ли не са съществували. Но и ти самият – обръща се към брат си Маламир – подир няколко години зле ще изхвърлиш своята злочестива душа, без да получиш никаква полза от своята жестокост!             След това Христовият мъченик преклонил глава под меча и приел мъченически венец около 833 година.”             Ако се е състояло, евентуалното силно християнизирано погребение на Енравота-Боян би могло да се обясни с толямата вътрешна, душевна борба и височайше благоволение на братоубиеца, кана на България Маламир. Защо да не допуснем, че с един такъв акт на изключително християнско погребение, с тази колона и с този надпис, Маламир хем е възхвалил и отдал заслужена почит към делото на своя баща кан Омуртаг, хем е почел своя брат, когото унищожил по най-висши държавни съображения. Нека си спомним, че след десетки години цар Борис I Михаил/ Лавас/Добрия е направил пак по такива висши държавни съображения обратното – за измяна към християнството е свалил от трона, ослепил е своя син и наследник княз Владимир Расате и е издигнал за цар на България другия си син цар Симеон I Велики. Налице са два примера на „царско” отричане от брат и от син в името на Родината! Де да имахме още такива държавници и мъже!... А то, сега всичко се решава с долари и куршуми…             Така стигнахме до еретичното предположение, че е възможно един ден да говорим не за „Търновски надпис на Омуртаговата колона”, а за „Търновски надпис на „Маламировата” колона”. Да! Може да се окаже, че Маламировата колона и християнското погребение на по-късно признатия за първи български Свети великомъченик Боян-Енравота са плод на един висок и неповторим държавен катаклизъм. Може би съвестта на Маламир не му е давала покой и той е „удостоил” с царско погребение убития си брат, възхвалил заслужено баща си и укрил собственото си име и изключителната си тежка държавническа, но небратска постъпка. Напълно е възможно през 1230 год., при освещаването на новата църква „Св. 40 мъченици” във Велико Търново, като гледали Омуртаговата или „Маламировата” колона очите на цар Иван-Асен II, на неговата царица и на целият наш български държавен и църковен елит да са се пълнели със сълзи, защото всички те са знаели много добре, че между изнизаните редове на надписа на тази колона пише какво значи ред, дълг и държава!             Много на брой станаха хипотезите, но не мога да отмина още две: Знае се, че Маламир се е задържал начело на държавата за кратък срок. Не са добре известни причините за това. След него начело на българската държава е бил издигнат кан Пресиян – внук на Омуртаг, син на Звиница и баща на княз/цар Борис I Михаил. За да не удължавам излишно работата си, аз ще развия само едната, по-вероятната възможност княз Борис I Михаил, правнукът на Омуртаг, да е свършил това дело.             Нека допуснем, че след покръстването на България, цар Борис I Михаил е знаел отлично и точно цялата история на това евентуално погребение на Енравота-Боян. Нека предположим, че като заклет християнин именно Борис е написал текста, осигурил е хубавата колона, намерил е майстор-каменоделец и с всичко това е увековечил първия българин от държавния елит, който приел смъртта пред измяната на християнската си вяра. В случая Борис е увековечил заслугите на Омуртаг; почел е билейската смърт на християнина Енравота-Боян и е укрил жестокия акт на „братоубиеца” Маламир… Фактът, че по-късно Българската православна църква е удостоила Енравота-Боян за Свети великомъченик, говори недвусмислено, че борбата между езичеството и християнството в България е била не само въпрос на убеждение и вяра, а и на живот и смърт.             б) Звиница:                Звиница е бил среден син на Омуртаг. Има слаби сведения, че той е починал много рано. Никак не е за изключване и този вариант за погребението под Могилата край гр. Черна вода. Ако в Търновския надпис наистина има заложено име/прозвище Джино, то като че ли поне донякъде подхожда на младия Звиница. Но вероятността Звиница да е приел християнството е малка.                         в) Никифор I Геник:             Възможно е през 811 год. Крум да е прявил не гавра с тялото на убития Никифор, а да е наредил то да бъде погребано по уважителен начин. Както казва нашият голям поет Д. Дебелянов „Мъртвият не ни е вече враг”… Възможно е под ръководството и контрола на Омуртаг екип от византийски военнопленници да са изкопали и оформили погребалната камера за Никифор под гробницата на Антропоса; да са го погребали, като накрая са насипали допълнително могилата и са маскирали това важно погребение. Вероятно, с оглед опазване на тайната, тези военнопленници са били ликвидирани до един… Кой знае, може народната легенда за чашата от черепа на Никифор да е наистина „народно” творчество, а не и факт…                         г) Кан Аспарух:             Представлява интерес и тази възможност – Омуртаг да е препогребал тленните останки на кан Аспарух, които евентуално са били пренесени от известния му намирал се на север от Дунав; във В. Търново, или в скалите на Мадара гроб на същия. Особено внимание трябва да обърнем на факта, че между многото имена на Аспарух е било и името Мойсей/Тува/Лавас/Добрия! В другата част на разработката си аз се опитвам да докажа, че още приживе Аспарух е бил въздигнат в ранг на алп и дух. Както се видя по-горе, името Тува фигурира в надписа на колоната, а Джино означава „дух”!
[1] Да. Възможностите станаха много, но дали Омуртаг и неговите хора не са направили следното: 1. Влезли са в тракийската гробница. 2. Изкарали са навън Антропоса, идолите и всичко останало. 3. Продълбочили са погребалната камера. 4. Погребали са на дъното Крум и другите негови неща. 5. Направили са фундамента отново. 6. Вкарали са и са подредили/анимирали отново Антропоса, идолите и другите неща. 7. Нарисували са картината с двете дървета и с византийския кръст. 8. Излезли навън, затворили гробницата и могилата, маскирали всичко и си заминали. 9. Написали текста. 10. Намерили готова римска колона. 11. Издълбали текста. 12. … и вече почти 1200 години ни гледат сеира…
- Следва -



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: devnenetz
Категория: История
Прочетен: 665042
Постинги: 361
Коментари: 229
Гласове: 759
Календар
«  Октомври, 2017  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031