Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
14.07.2014 06:39 -
(10) Моят превод на Търновския надпис на Омуртаговата колона
Автор: devnenetz
Категория: История
Прочетен: 1241 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.07.2014 15:27
Прочетен: 1241 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 14.07.2014 15:27
- Продължение -
Смятам, че всеки може сам да си обясни как се е ползвало това военно-инженерно съоръжение. При възникване на опасност, водата от съда в лодката се е изпускала и екип от гребци под командата на старшия бързо прибирала лодката заедно със съоръжението към брега на крепостта Карсиум чрез завъртането й на четвърт кръг. Голямата природна денивелация между крепостта Карсиум и отсрещния бряг, вероятно е била използвана през още V – VI в. с подобно първобитно, но ефикасно, стационарно съоръжение за преминаване на хората на същото място над река Дунав. Ето, точно това неясно за нас име на съоръжението Persthlabam от римско време, е използвал за първи път черно на бяло, за да „кръсти” с него крепостта Карсиум Й. Малала през VI-ти век. Това родено тук име Persthlabam е „лепнал” Малала за указател/ обозначител/именуване на крепостта Карсиум/Мундрага, когато е описвал как векове преди това К. Велики е строил/ремонтирал/възстановил тази крепост. Струва ми се, че това записване на името Persthlabam е станало за първи път в историята, а впоследствие то е било разпространено много широко по света. Тази част labam постепено прераснала в говора на славяните и българите в slabam/slavam/„слава” от земята до Господа-бога… Според мен за последно, ето какво е най-вероятното му значение: Persthlabam = Чрез нещо се плъзгам над нещо = Чрез пързалка (над Дунав) = Чрез висящ мост/пътека преминавам Оттук е произлязло името Преслава с многото му вариации; стигнало се е до голяма „Слава[1]” и чак до руското „Переял славу”… Това е дало основание на досегашните преводачи на Търновския надпис да стигнат до „Славни”, „Всеславни” и „Преславни” домове, дворци, палати и др.п. неверни неща. Но името Преслава е тръгнало по широкия свят и днес го има на много други места, където е имало не само висящи пешеходни пътеки/окачени мостчета, а и съвсем големи преправи/перепра- ви/мостове и др.п. Ще си позволя още веднъж да онагледя какво значи Преслава:
Фиг. 13 Б. а.: Когато бях войник (през 1961 год.) целият полк се „плъзнахме” по такова въже над една шуменска река. Бяхме с цялото си снаряжение и въоръжение. Е, реката не беше широка 300 метра, но щом е за Родината, ако беше нужно и това щяхме да напровим. За по-обстойно запознаване с крепостта Карсиум може и трябва да се отворят следните линкове: http://www.youtube.com/watch?v=7UKRxiQur74 http://revistapontica.files.wordpress.com/2009/06/pontica-41-pag-313-343.pdf Още в първия линк се вижда една отлична, една прекрасна и достойна за Главна крепост на близката българска столица Преслава. Тази крепост Карсиум, нейното средно за българската държава местоположение и нейната добра защитеност от голямата река Дунав я правят предпочитана. Тя прави ненужно, нелогично, скъпо и опасно настаняването на столицата на нашите канове и държава в териториално близката до византийските врагове Плиска, която на всичкото отгоре по тези времена е била и разрушена. Според мен трябва да се насочат българските научни усилия и дирения върху крепостта Карсиуми нейната близка околност, в която и до днес има два топонима със значения „Стар сарай” и „Сарай”/Преслава. Да. В района около Преслав, Хършова и недалечната Капидава, трябва да търсим истината за първите 100 - 130 години на Първия център и Средец на Дунавска България. Нещо повече – ние трябва да се запитаме „Дали Преславският църковен събор се е състоял във все още нищо незначещия по неговото време „Велики Преслав”, или в този исторически български Център в Преслава/ Хършова, който по това време се е наричал Преслава?”… Нищо чудно в по-късни времена покръстените българи да са имали и църква в или около тази крепост. Такава църква вероятно е била построена още от император Константин I Велики. Дали един ден ще разберем тленните останки на колко и на кои български канове лежат дълбоко под т.н. „тракийски” могили в този район? За мен истината е около южния дунавски бряг и друго съществено за българския държавен център Старият дом/Старият сарай - Преслава-Хършова през периода от 681 до 815 год. не мога да добавя. Планина на Дракона или Стреляща планина!? Мундрага = Мουνδραγα = Мουνδαγρα = Мουλδαγρα? Мундрага = Мουνδραγα =Планина на дракона: Mun = Планина, draga[2] = дракон; drag = тегля, дърпам, влача, плъзгам се… От румънски език:Мuntrăgв= Стреляща планина = Стреляща крепост. Мun + trăgв = Мuntrăgв = Мундрага = Планина тегли, Планина дърпа, Крепост тегли, Крепост дърпа, Крепост плъзгане. (munte – планина). Eдин от вариантие по проф. В. Златарски: Мундагра = Мουνδαγρα Ето какво значение се намира за Дагр = Божество. «В северной мифологии: божество, объезжавшее землю каждые сутки, причем лучис- тая грива его лошади освещала землю». Словарь иностранных слов, вошедших в состав русского языка.- Чудинов А.Н., 1910. Следователно: Мундагра = Мουνδαγρα = Божествена планина/крепост. Мулдагра = Мουλδαγρα = Многобожна (Крепост на многобожниците). Фиг. 14 Dagr[3]/Дагр - «В северной мифологии: божество, объезжавшее землю каждые сутки, причем лучистая грива его лошади освещала землю». «В книге Проза Эдда Gylfaginning, Dagr снова персонифицированный характер. В главе 10, на троне фигура высокого утверждает, что Dagr является сын пару Dellingr из Асов и его жена Нотт ("ночь"). Dagr описывается как "как яркий и красивый, как люди его отца". Один взял DAGR и его мать Нотт, дал каждому из них колесницы и лошади - Dagr приема лошади Skinfaxi, чья грива освещает все небо и землю - и поместил их в небо, что бы ездить по земле каждые 24 часа. Dagr снова олицетворял в главе 24 Проза Эдда книги Skбldskaparmбl, где он заявил, как брат Jord. В нарицательное, Dagr появляется в главе 58, где "Skinfaxi или Рад" заявлен как потянув вперед день, и главе 64, где Dagr говорится как один из различных слов для времени. Тем не менее, ученый Хаукур Торгейрссон отмечает, что четыре рукописи Gylfaginning варьироваться в своих описаниях семейных отношений между Нотт, Jord, DAGR и Dellingr. Другими словами, в зависимости от рукописи, либо Jord или Нотт является матерью DAGR и партнером Dellingr. Хаукур детали, что "старая рукопись, U, предлагает версию, где Jǫrр является жена Dellingr и мать DAGR в то время как другие рукописи, R, W и Т, бросил Нотт в роли жены Dellingr и матери DAGR в", и утверждает, что "версия в U произошло случайно, когда писатель из U или его предшественник сокращен текст, похожий на что в RWT. результаты этой аварии пробились в исландской поэтической традиции".
[1] Аз не зная кога се е появила думата „славяни”, но би могло да се помисли дали това labam/плъзгам не стои в нейната основа. Да не би славяните да са били племето, което живеело все край реки и е имало неповторими способности да се „приплъзва” между бреговете им по въздуха? Между впрочем, по времето на И. Малала славяните вече са били в Хършова и там вече е течало голямото славянско slabam/плъзгане над река Дунав! Освен това Labam =Lavam = Лавас = Измит = Изкъпан = Кръстен = Лабас = Добър = Яхве = Тува = Мойсей… Безспорно е, че едва ли има на света човек, който да даде точно обяснение на произхода на името Persthlabam. Не е изключено гръцкото Персклавам да е в основата му – т.е. Първосклави, Първороби, Първослуги… [2] draga – дълбачка, машиназа продълбочаване на канали, рeчни корита, езера, приста -нища и др.; драгиране/„влачене” в миналото ни на река/дере с волове или „тармък”. [3] За Dagr/Дагрсе намират доста публикации в интернет. Според мен недоброто познаване на северните митологии е основната причина досега да нямаме добро обяснение на името Мундрага/ Мундагра.
Фиг. 15 Draga/Дракон: Как видно по фото, дракон римской конницы состоял из бронзовой головы и хвоста из ткани, который надувался воздухом, проходившим через его пасть во время скачки. Внутрь дракона могли помещать и некое устройство, которое во время езды пропускало через себя встречный поток воздуха и издавало громкий свист или вой. Поне няколко следи от хронографските записи водят към извода, че е възможно точно крепостта Карсиум да е носела през определен исторически период името Мундрага или Мундагра. Тълкуванията на това име и обясненията за произхода му могат да бъдат най-различни, но като че ли най-логично би било следното: вероятно Мундрага означава Планината на дракона. В интернет има много публикации за Moun= планина и draga = дракон. Известно е, че Драконът е бил родов знак на династията на импе- ратор Константин I Велики. Специално изработени и украсени дракони са били носени и вдигани високо над главите на непобедимите конници на императора. Драконите били рисувани и везани по щандартите на Императора. При силното препускане в атаките на кавалерията драконите съскали/свистели от вятъра, виели като сирени и създавали страх и парализа у враговете; давали сила на кавалерията и увереност в нейните командири. Крепостта Мундрага вероятно е била възстановена по времето на К. Велики и не е изключено високо над кулите й да са се веели от ветровете драконите – тези родови символи на великия император Константин Първи. През хилядолетията, при боевете за и около тази крепост са загинали безброй бойци и командири от къде ли не. За нас е важно, че нашите българи, че нашите канове, че нашата войска и нашият народ също са ползвали закрилата на тези високи, дебели и непревземаеми стени. Важен факт е, че подгоненият от маджарите след двукратни бойни загуби наш цар Симеон I Велики е успял да се спаси и от близкия град Преслава/Нов дом/Сарай е успял да се укрие в тази историческа крепост Мундрага; да спаси живота и държавата си. Важно е да знаем, че именно от тези високи кули жените и децата, майките и бащите на нашите канове са се взирали денонощно към другия бряг на река Дунав и в тръпнещо очакване са примирали от мъка дали те ще се върнат живи и здрави от люта бран за българската ни Родина, или пък ще ги споходи черната вест за тяхната героична гибел…
Фиг. 16 Крепостта Карсиум/Мундрага? при дн. рум. гр. Хършова, на десния бряг на р. Дунав. Вер. от 681 до 815 год. тя е защитавала района на близката Първа столица на Дунавска България Преслава. Ако можеше да говори, тази прекрасна крепост щеше да ни разкаже за нашите канове и може би най-вече за бащата на държавата ни ненамерения, великия кан Аспарух. Ако е можела да пише, днес щяхме да четем и да знаем всичко за времето от кан Аспарух та чак до разрушаването й през XVIII – XIX в. Все пак трябва да сме благодарни на кан Омуртаг за гробницата, за колоната и за надписа, които ни дават неповторими основания за настоящите съждения. Дано този път да сме прочели, разбрали и изтълкували правилно този наш, български безценен каменен надпис! Все пак не можем ли поне мислено да си зададем въпросите: Дали това тук не са били Славомир и Средец? А Славянското сборище? А Хазарското езеро? Дали цар Симеон Първи не се е спасил именно тук – в крепостта Мундрага/Карсиум? Дали Преславският събор не се е провел точно тук?... Дали тук не е имало римска църква, която да е била първата църква на българските канове/царе?
САРМАТИТЕ И ДРАКОНИТЕ Когато говорим за крепостта Мудрага и за драконите, не бива да забравяме, че драконите доказано са били разпространени и при сарматите, а те пък са били в много отношения близки до българите. Както българските жени са участвали в критични моменти в боевете в помощ на мъжете, така и сарматските жени са имали такава жертвоготовност. Ето две български жени-войни:
Фиг. 17 Българска жена-войн.
Фиг. 18 Българска жена-войн. (Български жени-войни, картини на Булат Гилванов - Волжки Българин).
Фиг. 19 Дракон - сарматско знаме.
Фиг. 20 „Според хронистите и историците, знамето на Сарматите бил Драконът(Барадж), който е и свещенно животно за древните българи. На първата снимка се вижда сар- матски конник със знаме - Дракон! На втората снимка се вижда гербът на град Казан от 17 век”.
- Следва -
Смятам, че всеки може сам да си обясни как се е ползвало това военно-инженерно съоръжение. При възникване на опасност, водата от съда в лодката се е изпускала и екип от гребци под командата на старшия бързо прибирала лодката заедно със съоръжението към брега на крепостта Карсиум чрез завъртането й на четвърт кръг. Голямата природна денивелация между крепостта Карсиум и отсрещния бряг, вероятно е била използвана през още V – VI в. с подобно първобитно, но ефикасно, стационарно съоръжение за преминаване на хората на същото място над река Дунав. Ето, точно това неясно за нас име на съоръжението Persthlabam от римско време, е използвал за първи път черно на бяло, за да „кръсти” с него крепостта Карсиум Й. Малала през VI-ти век. Това родено тук име Persthlabam е „лепнал” Малала за указател/ обозначител/именуване на крепостта Карсиум/Мундрага, когато е описвал как векове преди това К. Велики е строил/ремонтирал/възстановил тази крепост. Струва ми се, че това записване на името Persthlabam е станало за първи път в историята, а впоследствие то е било разпространено много широко по света. Тази част labam постепено прераснала в говора на славяните и българите в slabam/slavam/„слава” от земята до Господа-бога… Според мен за последно, ето какво е най-вероятното му значение: Persthlabam = Чрез нещо се плъзгам над нещо = Чрез пързалка (над Дунав) = Чрез висящ мост/пътека преминавам Оттук е произлязло името Преслава с многото му вариации; стигнало се е до голяма „Слава[1]” и чак до руското „Переял славу”… Това е дало основание на досегашните преводачи на Търновския надпис да стигнат до „Славни”, „Всеславни” и „Преславни” домове, дворци, палати и др.п. неверни неща. Но името Преслава е тръгнало по широкия свят и днес го има на много други места, където е имало не само висящи пешеходни пътеки/окачени мостчета, а и съвсем големи преправи/перепра- ви/мостове и др.п. Ще си позволя още веднъж да онагледя какво значи Преслава:
Фиг. 13 Б. а.: Когато бях войник (през 1961 год.) целият полк се „плъзнахме” по такова въже над една шуменска река. Бяхме с цялото си снаряжение и въоръжение. Е, реката не беше широка 300 метра, но щом е за Родината, ако беше нужно и това щяхме да напровим. За по-обстойно запознаване с крепостта Карсиум може и трябва да се отворят следните линкове: http://www.youtube.com/watch?v=7UKRxiQur74 http://revistapontica.files.wordpress.com/2009/06/pontica-41-pag-313-343.pdf Още в първия линк се вижда една отлична, една прекрасна и достойна за Главна крепост на близката българска столица Преслава. Тази крепост Карсиум, нейното средно за българската държава местоположение и нейната добра защитеност от голямата река Дунав я правят предпочитана. Тя прави ненужно, нелогично, скъпо и опасно настаняването на столицата на нашите канове и държава в териториално близката до византийските врагове Плиска, която на всичкото отгоре по тези времена е била и разрушена. Според мен трябва да се насочат българските научни усилия и дирения върху крепостта Карсиуми нейната близка околност, в която и до днес има два топонима със значения „Стар сарай” и „Сарай”/Преслава. Да. В района около Преслав, Хършова и недалечната Капидава, трябва да търсим истината за първите 100 - 130 години на Първия център и Средец на Дунавска България. Нещо повече – ние трябва да се запитаме „Дали Преславският църковен събор се е състоял във все още нищо незначещия по неговото време „Велики Преслав”, или в този исторически български Център в Преслава/ Хършова, който по това време се е наричал Преслава?”… Нищо чудно в по-късни времена покръстените българи да са имали и църква в или около тази крепост. Такава църква вероятно е била построена още от император Константин I Велики. Дали един ден ще разберем тленните останки на колко и на кои български канове лежат дълбоко под т.н. „тракийски” могили в този район? За мен истината е около южния дунавски бряг и друго съществено за българския държавен център Старият дом/Старият сарай - Преслава-Хършова през периода от 681 до 815 год. не мога да добавя. Планина на Дракона или Стреляща планина!? Мундрага = Мουνδραγα = Мουνδαγρα = Мουλδαγρα? Мундрага = Мουνδραγα =Планина на дракона: Mun = Планина, draga[2] = дракон; drag = тегля, дърпам, влача, плъзгам се… От румънски език:Мuntrăgв= Стреляща планина = Стреляща крепост. Мun + trăgв = Мuntrăgв = Мундрага = Планина тегли, Планина дърпа, Крепост тегли, Крепост дърпа, Крепост плъзгане. (munte – планина). Eдин от вариантие по проф. В. Златарски: Мундагра = Мουνδαγρα Ето какво значение се намира за Дагр = Божество. «В северной мифологии: божество, объезжавшее землю каждые сутки, причем лучис- тая грива его лошади освещала землю». Словарь иностранных слов, вошедших в состав русского языка.- Чудинов А.Н., 1910. Следователно: Мундагра = Мουνδαγρα = Божествена планина/крепост. Мулдагра = Мουλδαγρα = Многобожна (Крепост на многобожниците). Фиг. 14 Dagr[3]/Дагр - «В северной мифологии: божество, объезжавшее землю каждые сутки, причем лучистая грива его лошади освещала землю». «В книге Проза Эдда Gylfaginning, Dagr снова персонифицированный характер. В главе 10, на троне фигура высокого утверждает, что Dagr является сын пару Dellingr из Асов и его жена Нотт ("ночь"). Dagr описывается как "как яркий и красивый, как люди его отца". Один взял DAGR и его мать Нотт, дал каждому из них колесницы и лошади - Dagr приема лошади Skinfaxi, чья грива освещает все небо и землю - и поместил их в небо, что бы ездить по земле каждые 24 часа. Dagr снова олицетворял в главе 24 Проза Эдда книги Skбldskaparmбl, где он заявил, как брат Jord. В нарицательное, Dagr появляется в главе 58, где "Skinfaxi или Рад" заявлен как потянув вперед день, и главе 64, где Dagr говорится как один из различных слов для времени. Тем не менее, ученый Хаукур Торгейрссон отмечает, что четыре рукописи Gylfaginning варьироваться в своих описаниях семейных отношений между Нотт, Jord, DAGR и Dellingr. Другими словами, в зависимости от рукописи, либо Jord или Нотт является матерью DAGR и партнером Dellingr. Хаукур детали, что "старая рукопись, U, предлагает версию, где Jǫrр является жена Dellingr и мать DAGR в то время как другие рукописи, R, W и Т, бросил Нотт в роли жены Dellingr и матери DAGR в", и утверждает, что "версия в U произошло случайно, когда писатель из U или его предшественник сокращен текст, похожий на что в RWT. результаты этой аварии пробились в исландской поэтической традиции".
[1] Аз не зная кога се е появила думата „славяни”, но би могло да се помисли дали това labam/плъзгам не стои в нейната основа. Да не би славяните да са били племето, което живеело все край реки и е имало неповторими способности да се „приплъзва” между бреговете им по въздуха? Между впрочем, по времето на И. Малала славяните вече са били в Хършова и там вече е течало голямото славянско slabam/плъзгане над река Дунав! Освен това Labam =Lavam = Лавас = Измит = Изкъпан = Кръстен = Лабас = Добър = Яхве = Тува = Мойсей… Безспорно е, че едва ли има на света човек, който да даде точно обяснение на произхода на името Persthlabam. Не е изключено гръцкото Персклавам да е в основата му – т.е. Първосклави, Първороби, Първослуги… [2] draga – дълбачка, машиназа продълбочаване на канали, рeчни корита, езера, приста -нища и др.; драгиране/„влачене” в миналото ни на река/дере с волове или „тармък”. [3] За Dagr/Дагрсе намират доста публикации в интернет. Според мен недоброто познаване на северните митологии е основната причина досега да нямаме добро обяснение на името Мундрага/ Мундагра.
Фиг. 15 Draga/Дракон: Как видно по фото, дракон римской конницы состоял из бронзовой головы и хвоста из ткани, который надувался воздухом, проходившим через его пасть во время скачки. Внутрь дракона могли помещать и некое устройство, которое во время езды пропускало через себя встречный поток воздуха и издавало громкий свист или вой. Поне няколко следи от хронографските записи водят към извода, че е възможно точно крепостта Карсиум да е носела през определен исторически период името Мундрага или Мундагра. Тълкуванията на това име и обясненията за произхода му могат да бъдат най-различни, но като че ли най-логично би било следното: вероятно Мундрага означава Планината на дракона. В интернет има много публикации за Moun= планина и draga = дракон. Известно е, че Драконът е бил родов знак на династията на импе- ратор Константин I Велики. Специално изработени и украсени дракони са били носени и вдигани високо над главите на непобедимите конници на императора. Драконите били рисувани и везани по щандартите на Императора. При силното препускане в атаките на кавалерията драконите съскали/свистели от вятъра, виели като сирени и създавали страх и парализа у враговете; давали сила на кавалерията и увереност в нейните командири. Крепостта Мундрага вероятно е била възстановена по времето на К. Велики и не е изключено високо над кулите й да са се веели от ветровете драконите – тези родови символи на великия император Константин Първи. През хилядолетията, при боевете за и около тази крепост са загинали безброй бойци и командири от къде ли не. За нас е важно, че нашите българи, че нашите канове, че нашата войска и нашият народ също са ползвали закрилата на тези високи, дебели и непревземаеми стени. Важен факт е, че подгоненият от маджарите след двукратни бойни загуби наш цар Симеон I Велики е успял да се спаси и от близкия град Преслава/Нов дом/Сарай е успял да се укрие в тази историческа крепост Мундрага; да спаси живота и държавата си. Важно е да знаем, че именно от тези високи кули жените и децата, майките и бащите на нашите канове са се взирали денонощно към другия бряг на река Дунав и в тръпнещо очакване са примирали от мъка дали те ще се върнат живи и здрави от люта бран за българската ни Родина, или пък ще ги споходи черната вест за тяхната героична гибел…
Фиг. 16 Крепостта Карсиум/Мундрага? при дн. рум. гр. Хършова, на десния бряг на р. Дунав. Вер. от 681 до 815 год. тя е защитавала района на близката Първа столица на Дунавска България Преслава. Ако можеше да говори, тази прекрасна крепост щеше да ни разкаже за нашите канове и може би най-вече за бащата на държавата ни ненамерения, великия кан Аспарух. Ако е можела да пише, днес щяхме да четем и да знаем всичко за времето от кан Аспарух та чак до разрушаването й през XVIII – XIX в. Все пак трябва да сме благодарни на кан Омуртаг за гробницата, за колоната и за надписа, които ни дават неповторими основания за настоящите съждения. Дано този път да сме прочели, разбрали и изтълкували правилно този наш, български безценен каменен надпис! Все пак не можем ли поне мислено да си зададем въпросите: Дали това тук не са били Славомир и Средец? А Славянското сборище? А Хазарското езеро? Дали цар Симеон Първи не се е спасил именно тук – в крепостта Мундрага/Карсиум? Дали Преславският събор не се е провел точно тук?... Дали тук не е имало римска църква, която да е била първата църква на българските канове/царе?
САРМАТИТЕ И ДРАКОНИТЕ Когато говорим за крепостта Мудрага и за драконите, не бива да забравяме, че драконите доказано са били разпространени и при сарматите, а те пък са били в много отношения близки до българите. Както българските жени са участвали в критични моменти в боевете в помощ на мъжете, така и сарматските жени са имали такава жертвоготовност. Ето две български жени-войни:
Фиг. 17 Българска жена-войн.
Фиг. 18 Българска жена-войн. (Български жени-войни, картини на Булат Гилванов - Волжки Българин).
Фиг. 19 Дракон - сарматско знаме.
Фиг. 20 „Според хронистите и историците, знамето на Сарматите бил Драконът(Барадж), който е и свещенно животно за древните българи. На първата снимка се вижда сар- матски конник със знаме - Дракон! На втората снимка се вижда гербът на град Казан от 17 век”.
- Следва -
Тагове:
(3) Моят превод на Търновския надпис на ...
(4) Моят превод на Търновския надпис на ...
(5) Моят превод на Търновския надпис на ...
(4) Моят превод на Търновския надпис на ...
(5) Моят превод на Търновския надпис на ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене